Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Stackars, stackars darling!

Publicerad 2008-08-04 08:51:59 i I mitt huvud just nu.

Patrik skulle ju åka hem idag. Han och jag åkte tillsammans imorse för att jag skulle och jobba och han skulle ta flyget från Arlanda klockan 08.40. Perfekt eller hur?
Iallafall så kom jag för tidigt till jobbet och satt och surfade en stund. Skickade ett meddelande till mr. P för att fråga hur det går. "Åt helvete, jag hör av mig" får jag tillbaka. Shit pommes frites tänker jag och blir lite orolig. Planet ska ju lyfta om 10 min... Han ringer upp och säger att han inte får åka med.
Hans id-kort har gått ut. För fyra dagar sedan. Så nu är Patrik på väg hit och jag har bokat tågbiljett åt honom så att han kan åka hem ikväll istället. Snacka om otur.
Jag måste ju såklart jobba ändå, men jag slutar ju klockan fyra så några timmar till får vi med varandra.
Stackarn. Om det hade varit jag så skulle jag ha börjat grina. Speciellt så tidigt på morgonen.
Inga pengar får han tillbaka heller, och flygbussen är ju inte heller gratis.
Visserligen är det hans eget fel, men va fan! Man skulle väl kunna få åka på ett fyra dagar gammalt idkort? Han kan ju stärka sin identitet med sitt visakort och andra kort!
Ja säger då det. Men jag ska väl säga att det är en liten glimma ljus i mörkret ändå. Han kommer ju hit :)

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2008-08-04 10:13:14

vilken otur för patrik! jobbigt värre. men trevligt att du får vara med honom lite mer.....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela