Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Helg å sånt.

Publicerad 2008-08-11 08:51:54 i I mitt huvud just nu.

Egentligen har inte min skrivlust kommit tillbaka än. Men jag känner att jag kanske bör uppdatera.
Igår var jag och Brittan och överaskade Jenny i Vällingby (waaaay out there) och gick på bio. Mamma Mia. Kanske inte riktigt så bra som jag hade hoppats men ändå helt okej. Fjantig såklart men det var väl meningen antar jag.
Innan dess hade jag varit hemma hos Mickan i hennes lilla etta och käkat tårta eftersom att både hon och Oggy fyller år i dagarna. Trevligt men som vanligt gjorde jag bort mig lite. Jag hängde inte rikitgt med i svängarna.
Ronja ringde mig också under dagen och vi babblade på hur länge som helst kändes det som. Hon börjar bli så stor min lillasyster. Bor med sin kille och bråkar med sin mamma.
Lördagen var en skitdag om jag får uttrycka mig så. Det började med att jag var svintrött och inte orkade gå upp. Jag var visserligen uppe ganska tidigt och käkade och tränade (bara 10 min för att jag var på o-hömör) och sen somnade jag om. Bestämde mig för att se film klockan 18 och lagade mat så att jag skulle käka framför tv'n.
När jag slår mig ner och filmen precis drar igång så *kabooom* dör allt. Strömavbrott....!
Eftersom att jag bor i Stockholm så händer det inte ofta att strömmen försvinner. Och den här gången var det extremt. Telefonen funkade inte och jag började fundera på om jag skulle vara tvungen att gå och hämta vatten nånstans (eftersom att det inte kommer ur kranen). Avbrottet höll på en halvtimme!!! Jag har aldrig varit med om ett så långt tidigare utan bara haft sånna där "av-på". Så det kändes lite exotiskt och lantligt men jag tyckte minsan att det blev kallt och mörkt och undrade när jag skulle bli tvungen att dricka toa-vattnet. Det lärde vi oss nämligen i högstadiet att man kan göra.
Tillslut kom iaf strömmen tillbaka och jag skrattade lite för mig själv när jag tänkte på att det kanske kommit upp en textremsa på tv'n där det stod att Bandhagen för tillfället hade strömavbrott. Sånt är så idiotiskt eftersom att dom som har strömavbrott ändå inte kan se det.
Eftersom att jag missat en halvtimme av filmen struntade jag i att se den och låg och läste en stund. Bestämde mig för att kolla på en film klockan 21 istället och ringde Patrik en stund. Efter att ha väntat i år och dag på att klockan skulle bli 21 så gick jag ner och skulle slå på tv'n innan jag skulle poppa popcorn. Och tada! Tv'n styrs av dvd'n. Dvd'n vägrade funka. Petra blev skitsur och skrek och hade sig.
Sen ringde Helis och så pratade jag med henne en stund och beklagade mig för att jag satt ensam hemma en lördag utan att tv'n funkade. Efter några lugnande ord så fick jag tillslut dvd'n att funka och kunde därmed se på tv.
Så jag kollade på film och åt inga popcorn. Åt istället lite kladdkaka som jag bakat på morgonen åt Adam. Den blev väldigt kladdig men god. Fick lite ångest efteråt men tänkte att jag kunde unna mig en bit eftersom att jag ligger i hårdträning.
Fredagen då? Jo jag jobbade till 16 som vanligt och sen åkte jag hem och råkade somna. Jag har knappt somnat en enda gång efter jobbet sen jag började jobba här så det var ovanligt. Tränade och åt och gjorde mig sedan iordning för att åka in till stan och möta AB, Helis och Sofia. Vi började på söder inne på Carmen. Jag hade bestämt mig för att inte dricka (på grund av hårdträningen) så jag tittade på och peppade medan helle och annbritt delade på en svep-öl. När den var i deras magar så gick vi till Mose Backe för att se på fyrverkerierna som utlovats. Det var riktigt vackert och kändes som nyår. Jag firade ju inte nyår med Helis och Fisen så jag tog typ igen det. Top Notch.
Efter en fin stund där gick vi vidare till tunnelbanan som fick ta oss till Östermalmstorg och ett fullproppat stureplan.
Det var kaos-mycket folk! (45 000 läste jag dagen efter i tidningen), värre än en konsert. Alla skulle åt alla håll och folk stod på svampen och hoppade så att det såg ut som att den skulle falla sönder och samman. Man kunde se skräcken i Stureplan-elitens ögon där de stod i fönstrena och såg ner på folkmasssan "De förstör vårt vackra Stureplan" såg det ut som att dom tänkte.
Vi var inte kvar överdrivet länge eftersom att ölen tog slut och köerna var fruktansvärda. Jag drack ju inte mer än vatten men jag tyckte också att jag fått nog efter någon timme eller så.
Så vi började gå mot tunnelbanan för att åka hem. En vanlig dag tar det max 15 min att gå från Stureplan till Centralen. I fredags tog det 45. Så mycket trängsel och folkfest var det! Underbar stämning och helt otroligt att så många var ute samtidigt. Jag gillade det men lite panik fick man när man varken kunde gå framåt eller bakåt.

Nu är det 'äntligen måndag'. Hoppas på en snabb vecka. Har vissa delmål att se fram emot: Onsdag = Jonna kommer hem! Torsdag = hämta mina skor! Fredag = Åker till Patrik!!!
Ja det får räcka så länge. Jag har en del funderingar att ta upp, men ni får hålla er till tåls.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela