Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Regn rusk och nar allt gar sa dar bra...

Publicerad 2008-04-28 16:20:22 i I mitt huvud just nu.

I morse sa blev jag arg. Jag kommer inte riktigt ihag varfor men jag tror att det var for att P inte gillade mitt satt att skara kakan pa. Tontigt jag vet. Sen sa at jag ingen frukost for vi hade inget hemma.
Nar jag blev klar snabbare an vanligt hade jag inget att gora, hade redan kollat mina mailar och facebook och allt som jag alltid gor.
Sa var det tillslut dags att ga och jag gar ut genom dorren, kommer pa att jag har glomt paraplyet innan jag stangt dorren, gar in och BANG!!! krockar med dorren. Fick en bula och trodde att jag blev blind, men det gick over ganska snabbt. EGentligen ville jag springa in och lagga mig i sangen och grina men jag ar ju vuxen nu sa jag fick bita ihop och ga till hissen.
Hissen kom efter ca 3 sekunder och jag fick aka ensam i den. Sen kom jag ut och det var helt fritt pa gatan sa jag kunde korsa den utan att vanta och sen kom bussen nastan pa en gang.
Kom fram och sa blev det gront precis nar jag gatt av bussen sa jag slapp vanta dar med.
Det later val som en bra dag? Ja men saken ar den att jag anda var arg! Jag ville inte komma in till jobbet och konfrontera B. Hon sa att hon skulle skicka in min final evaluation i fredags och sedan maila mig. Jag sa att det var valdigt viktigt eftersom att mitt betyg hanger pa den.
HOn mailade aldrig mig i fredags sa jag har varit ganska arg pa henne hela helgen och fasat for att komma till jobbet eftersom att jag inte har lust att vara bitchig de sista dagarna.
Iallafall sa kom jag i morse och var som vanligt men lite tillbakadragen. Hon fragade vad jag gjort i helgen och jag berattade om kakan och allt (kakan kan man lasa om i evelinas blogg: http://tigerlina.blogg.se) och vi skrattade och sa berattade hon om sitt misslyckade forsok till att farga haret som slutat med att hon anda var tvungen att ga till frissan.
Sen sa blev det tyst och jag samlade mig for att fraga om hon skickat in den dar grejen. Innan jag hinner namna nagot sa sager hon att by the way jag faxade in din final evaluation och jag tror nog att du klarade dig betygsmassigt.. hehe. Du far ett A.
Da liksom kunde jag inte vara bitter langre. Sa nu sitter jag och dricker vatten och ska snart slanga in nagra mackor i toastugnen sa att jag far lite mat i magen.
Min nast sista dag och jag kanner att jag ar redo att lamna dom i morgon. Jag behover ju inte ens vara arg!

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2008-04-28 17:17:47

Se, det är ofta onödigt att vara arg, bara kraft krävande. Jag ska nog inte gå på det där i skolan men tänker nog lämna jobbet efter lunch ändå. Fy på mig. Men jag har viktiga saker att göra. och inget att göra här. så därför så ska jag gå sen då. Ses!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela