Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Nu vaknar vi igen.

Publicerad 2008-04-14 15:59:05 i I mitt huvud just nu.

Mandag och ingen av mina vanner har vaknat upp till bloggvarlden an.
Jag tycker hemskt mycket om mandagar, iallafall sa har tidigt pa morgonen. Innan man borjar inse att det ar fem dagar kvar till helgen. Men just nu sa gillar jag mandagen.
Idag ar det fint vader fullt med sol! Tyvarr sa ar inte temepraturen med i matchen utan ligger fortfarande och drar sig i sangen. Jag hoppas att den vaknar och faktiskt orkar ga upp fram emot fem nar jag slutar sa att jag kan sitta och le och skina pa balkongen.
Idag har mitt nyttiga-aka-hem-liv aterigen dragit igang. Det innebar no more godis, chips, friterad mat, kaffe, lask eller kakor. Jag ska aven bleka tanderna nu varje dag i tre veckor.
Undantagsdagar ar 30:e april = Gratuation och 3:e maj = hemresedagen.

Igar bestamdes det ocksa att Patrik flyger hem pa fredagen = en dag innan mig. Jag ville ju inte aka sist av oss i 402!!! Och nu blir det sa att jag ska vara ensam dar heeela lordagen. For Mags lamnar tidigt pa morgonen och Patrik dagen innan.. Jag och Evelina ska iaf aka samma plan sa jag antar att jag kan hanga i 603, dar kommer dom atminstone att ha mobler. Vara mobler hamtas den 2:a maj for att vi vill vara sakra pa att dom kommer... sa det kommer bli att sova pa heltackningsmattan i tva natter.
Om nagon har en extra sang over natten 2-3 sa lanar jag garna den...! Sag bara till : )

Usch det ar typ det enda vi pratar om hemma just nu. Maggan raknar ner, Patrik bokar flyg och jag deppar. Fast samtidigt vill jag ju aka hem. Jag vill hem till mina alsklingar och sotnosar.
Min mormor har givit mig en lagenhet over hela sommaren. Jag far bo i hennes eftersom att hon kommer vara ute pa landet hela sommaren och jag behover inte betala nagon hyra alls.
Men om jag bor dar sa maste jag laga och kopa all mat sjalv. Om jag bor hemma sa far jag lagad mat (oftast) och slipper betala den, men a andra sidan kommer jag att behova betala hyra sa fort jag skaffar mig ett jobb + att det ar deras regler dar. Om jag valjer att bo i min mormors lagenhet har jag min frihet och allt sant, alla kanaler pa tv:n och liksom min egen tid.
Men om jag bor hemma sa finns tunnelbanan, om jag valjer min mormors sa ar det pendeltag som galler.
Hmm.. jag vet inte vad jag ska valja, ska snacka lite med mamma innan jag bestammer mig. Men det lutar at min mormors. Fast jag maste ju ha ett jobb!!!

Valkomna till mina mandagstankar.

Kommentarer

Postat av: anna

Publicerad 2008-04-14 16:10:25

ha en bra dag

Postat av: Evelina

Publicerad 2008-04-14 16:30:17

klart du kan hanga i 603!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela