Petra Pires

I wanna change the world! - I want to change the world with you’.

Gratisbio - tack Emelia :)

Publicerad 2008-04-09 16:03:56 i I mitt huvud just nu.

Igar roade jag mig bland annat med att lasa pa http://www.skrivihop.se/, en sida som jag saaa garna hade velat sta bakom. Jag ser oftare och oftare hur folk som egentligen kan skriva slarvar med spraket.
HUr svart kan det egentligen vara? Allt som man uttalar som ett sammansatt ord ska ocksa skrivas sa. Det ar simpelt. Anda sarskriver folk som aldrig forr. Engelskan ar ju precis sa, dom skriver inte ihop nagonting typ. Jag tror att det ar darfor. Men i svenskan ska man skriva ihop! Jag tycker att det ar jobbigt att lasa nar folk sarskriver. Det blir som extra pauser i mina lasning vilket medfor att jag laser langsammare. Mycket storande. Jag ska har nedan gora ett test for er:

Gissa garna som kommentar vad som ar ratt...

Sno gubbe / snogubbe
shampooprover / shampoo prover
banandrink / banan drink
jatte glad / jatteglad
vakt mastare / vaktmastare

jaaa ni fattar.

Iaf nu till rubriken.

Igar ringde Emelia och fragde om jag och Patrik ville ha hennes gratisbiljetter (annu ett exempel) till "Forgetting Sarah Marshall" (http://www.forgettingsarahmarshall.com/) som hade forhandsvisning (ett till) och jag tackade lyckligt ja.
Som tur var sa var det jag och Patrik som gick och sag den och inte Emelia. Den visade manssnopp tre olika ganger och gav forslag pa ca 20 olika sexstallningar. Det skulle nog inte Emelia uppskattat lika mycket som jag och P gjorde :)
For ovrigt sa var filmen valdigt bra och mycket underhallande. Jag rekomenderar den stark till opryda manniskor.

Nu ska jag jobba lite, det ar full rulle har redan, alla interns ska vara har idag och en datakille = en dator for lite. Sa jag vet inte om C kanske har fatt ledigt for hon har inte kommit an och hon brukar komma vid niotiden.

Glom inte att kommentera vad ni gissar pa!

Kommentarer

Postat av: Emmis

Publicerad 2008-04-09 16:24:48

Varsågod. Och tack att ni gick istället för mig ;-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Petra

Jag är kär och lycklig.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela